Necessites ajuda?
Contacta’ns!

Seu Electrònica
El Prat de Llobregat

Has de fer tràmits amb l’Ajuntament?

T’ajudem a fer-ho de forma fàcil i sense perdre temps.

Sobre la Seu Electrònica


Ordenança Administració Electrònica

Seu electrònica

idCAT Mòbil

Certificats digitals

Tramitació administrativa

Registre Electrònic

Notificació electrònica

Tauler d'edictes

Finestreta única

Dades personals

Queixes i suggeriments

Què és la Seu Electrònica ?

La Seu Electrònica és la plataforma electrònica disponible per als ciutadans i ciutadanes a través de la qual es poden relacionar electrònicament amb l'Ajuntament del Prat de Llobregat, 7 dies a la setmana i 24 hores al dia, tots els dies de l'any. Pujar

Mapa de la seu i adreces que la composen

Pujar

Enumeració dels sistemes de signatura acceptats

L'accés als serveis oferts dins la Seu electrònica s'efectuarà mitjançant:
  • idCAT Mòbil. És un mecanisme ofert pel Consorci AOC basat en l’enviament de contrasenyes d’un sol ús al telèfon mòbil de l’usuari, prèviament enregistrat.
  • Autenticació amb certificat qualificat o reconegut. Ofereix un mecanisme per tal d’identificar als usuaris que disposin de certificat qualificat o reconegut, tant en programari com en targeta.

Pujar

Segells electrònics emprats

Les següents actuacions administratives automatitzades son efectuades amb segells electrònics d'òrgan associats a l'Ajuntament i emesos per l'Agència Catalana de Certificació.

  • Generació de còpies autenticades de les sol.licituds, escrits o comunicacions presentades en el registre d'entrada i sortida.
  • Notificació electrònica a ciutadans i empreses.
Pujar

Canals d'accés als serveis

Els canals d'accés als serveis del Ajuntament del Prat de Llobregat són:

  • Canal electrònic a través d'internet a l'adreça https://seu.elprat.cat
  • Canal presencial Oficina de l'OIAC Pl. de la Vila, 1
  • Canal telefònic 933 790 050
Pujar

Les comunicacions són segures?

La comunicació amb la Seu Electrònica es fa de manera segura mitjançant la utilització de certificats digitals. Pujar

Requisits tècnics

A nivells de programari, són necessaris els següents requisits tècnics per poder utilitzar la Seu Electrònica :
  • Sistema operatiu: Windows XP, Vista, Windows 7, Windows 10 i MacOS.
  • Navegador: Google Chrome, Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera i Safari
  • Pujar

idCAT Mòbil

Què és l’idCAT Mòbil?

idCAT Mòbil és un servei d’autenticació i signatura electrònica orientada al ciutadà i que es basat en l’enviament de paraules de pas d’un sol ús al seu telèfon mòbil. És un sistema segur i gratuït que no requereix la instal·lació de cap programari ni recordar cap contrasenya.

Més informació Pujar

Com donar-se d'alta

Existeixen dues maneres de donar-se d'alta com usuari del idCat Mòbil usant un certificat digital o completant una sèrie de dades personals. En els següents enllaços pot trobar el passos per fer ambdues modalitats: Pujar

Certificats digitals

Què és un certificat digital?

Un certificat d'usuari és un identificador digital que garanteix la identitat de les persones a Internet.
Permet operar amb diferents administracions i, a més, assegura la integritat de les dades que envieu, així com la seva confidencialitat, ja que està emès per una autoritat certificadora, com CATCert o la FNMT entre d’altres.
També permet fer altres operacions, com signar correus, documents electrònics i formularis Web. Sense la signatura electrònica els tràmits telemàtics no tenen validesa, ja que la xarxa electrònica no ofereix el nivell de seguretat necessari per garantir les vostres dades. Pujar

Quins són els certificats digitals admesos per la Seu Electrònica?

El vostre certificat ha de persona física. Es a dir, el sistema permetrà portar a terme l’alta amb certificat sempre que el certificat sigui de:

- Persona física (com poden ser idCAT o e-DNI)

- Corporatiu de persona física (com la T-CAT o la T-CAT-P)

- Persona física representant (com els certificats de representant que emet CAMERFIRMA, ANCERT i d’altres Prestadors de Serveis de Certificació)

No està permès portar a terme l’alta amb certificats de persona jurídica, ni amb segells electrònics.

Pujar

Per a què serveix un certificat d'usuari/a?

En els serveis que presta l'Ajuntament del Prat serveixen per a:
  1. Permet la identificació d’usuaris/as davant de serveis electrònics.
  2. Permet signar i xifrar missatges de correu electrònic segur.
  3. Permet la signatura electrònica de documents. La persona receptora d’un document signat pot tenir la seguretat que aquest és l’original i no ha estat manipulat.
  4. Permet xifrar les comunicacions. Només la persona destinatària de la informació podrà veure el contingut de la mateixa.
  5. La persona autora d’una signatura electrònica usant Certificats Digitals no podrà negar l’autoria d’aquesta signatura.
Pujar

Com puc obtenir un certificat digital ?

En l'OIAC de L'Ajuntament del Prat de Llobregat pot sol·licitar un certificat digital IdCat, emès per l'Agència Catalana de Certificació, CATCERT.
També es pot obtenir a través de la Web de l'Agència Catalana de Certificació
El propi DNI electrònic, incorpora un certificat digital que també es pot utilitzar en la Web municipal. Pujar

Què és una autoritat certificadora?

És una entitat de confiança que emet certificats digitals. Són entitats certificadores Catcert, Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre o AC Camerfirma, entre altres. Pujar

Què és convenient fer amb el certificat d'usuari/a?

És altament recomanable que la persona usuària realitzi una còpia de seguretat en disc del seu certificat i la seva corresponent clau privada seguint les instruccions corresponents al navegador utilitzat. Pujar

Com importar un certificat en Internet Explorer 6 o posterior, o FireFox?

Internet Explorer 6 o posterior:
Per importar certificats personals al seu navegador Internet Explorer v.6 o superior haurà de realitzar els següents passos:
  1. Accedir al menú "Eines, Opcions d’Internet", i una vegada allà seleccionar la pestanya "Contingut". En l’apartat de certificats prémer el botó de "Certificats" i seleccionar la finestra "Personal".
  2. A continuació prémer el botó "Importar". Apareixerà un assistent que el guiarà durant tota la importació del certificat. Prémer el botó "Següent" i introduir en el quadre de diàleg el nom del fitxer que té el certificat que desitja importar. Premi "Següent".
  3. A la següent finestra, si el desitja, introdueixi una contrasenya i marqui la casella "Marcar la clau privada com a exportable" per a que pugui tornar a exportar el certificat amb la seva clau privada i premi "Següent".
  4. A continuació deixi l’opció per defecte i prémer "Següent".
  5. A la següent finestra es mostrarà un quadre amb les propietats del certificat importat, premi "Acceptar". Finalment apareixerà un quadre informant-lo que el certificat ha estat importat correctament.
Pujar

Puc tenir més d’un certificat?

No hi ha cap problema per tenir més d’un certificat al seu ordinador; en el moment oportú se li preguntarà quin dels certificats és el que vol utilitzar. Pujar

Puc protegir el meu certificat al navegador?

Sí, pot protegir el seu certificat de dues formes. La primera consisteix a emmagatzemar el certificat en una targeta criptogràfica. L’altra possibilitat consisteix a emmagatzemar el certificat al navegador protegit per una contrasenya especificant-ho durant la seva instal·lació. Pujar

Puc utilitzar el meu certificat instal·lat en un altre ordinador?

Sí, en el cas de tenir el certificat emmagatzemat en una targeta criptogràfica és suficient amb inserir la targeta a l’altre ordinador. Si el certificat està emmagatzemat al navegador, és necessari exportar el certificat a un fitxer i posteriorment importar el certificat al navegador del nou ordinador. Pujar

¿Quan caduca un certificat d'usuari/a?

El certificat digital té un període de vigència que consta al mateix certificat. Pot comprovar la vigència al menú de consulta de propietats de certificat del seu navegador. Pujar

Com es renova un certificat d'usuari/a?

El certificat digital s’ha de renovar en els dos mesos anteriors a la seva data de caducitat.
Tot el procediment pot realitzar-se online en la web de l’autoritat certificadora, en el cas de tractar-se d’un certificat IdCAT, o en el cas d’un DNI electrònic. Pujar

Com s’aconsegueix la confidencialitat?

Per garantir, que en una xarxa oberta com Internet, ningú no pugui conèixer el que es transmeten dos comunicants, els missatges que s’intercanvien s’envien xifrats. El protocol que s’utilitza en les transmissions segures amb l'Ajuntament del Prat de Llobregat és el SSL-3 (Secure Sockets Layer).

Aquest protocol està instal·lat de forma nativa a tots els navegadors moderns.

Per xifrar les comunicacions s’utilitza una clau simètrica. Aquesta clau es genera per a cada sessió al navegador de la persona usuària i s’envia xifrada (utilitzant el Programari del protocol SSL) amb la clau pública del Servidor de l'Ajuntament del Prat de Llobregat. D’aquesta forma només la persona usuària i l'Ajuntament del Prat de Llobregat poden llegir els missatges intercanviats. Pujar

Tinc un IDCAT i no trobo aquí la resposta. On puc trobar mes informació?

Es pot consultar la plana de preguntes freqüents de Catcert aquí Pujar

Tramitació administrativa

Què haig de tenir en compte abans de tramitar?

Abans d'iniciar la tramitació és important llegir la fitxa de "Dades generals" de cada tràmit, on s'explica en què consisteix, quins requisits comporta i també cal revisar la pestanya de "Documentació complementària", on es detalla si aquell tràmit requereix l'aportació d'alguna documentació annexa amb la sol·licitud i si cal presentar-la tant si s'utilitza el canal de presentació físic com l'electrònic (la llegenda al final de la pestanya informa sobre l'obligació o no de presentar documentació complementària i si aquesta documentació cal presentar-la en la tramitació presencial o també en la tramitació electrònica). Pujar

Puc disposar del model de sol·licitud per iniciar els tràmits presencialment?

Al final de la pestanya de "Dades generals" de cada tràmit es troba el model de sol·licitud corresponent a cada tràmit, que es pot descarregar i emplenar abans de presentar-lo, presencialment, a qualsevol punt de registre habilitat per l'Ajuntament. Pujar

On i quan puc presentar les meves sol·licituds presencialment?

Es poden presentar en la OIAC, Pl. Vila 1, en els horaris habituals. Pujar

Com puc fer els tràmits electrònicament?

Les persones que disposin d'un certificat digital podran iniciar el seu tràmit per Internet, fent clic a la icona que es troba al final de la pestanya de "Dades generals", a través de la qual s'accedeix al corresponent formulari electrònic que permet la tramitació telemàtica en 4 passos automàtics. En el cas que el tràmit que s'està realitzant no requereixi l'aportació de documentació complementària i la persona interessada tampoc desitgi aportar cap altra documentació, és suficient amb seguir clicant "Endavant" per seguir i finalitzar amb la tramitació electrònica. Pel que fa a l'emplenament de dades personals en el formulari electrònic, en el cas que no es disposi d'un telèfon mòbil, és suficient amb aportar un número de telèfon fix o, si tampoc se'n disposa, posar 000000000 per seguir amb la tramitació electrònica. Pujar

Com puc veure les sol·licituds presentades a l'Ajuntament?

Des de l'apartat "les meves sol·licituds" del menú de l'esquerra de la Seu Electrònica podeu fer la consulta de les sol·licituds que heu presentat a l'Ajuntament, si bé caldrà que disposeu d'un certificat digital per motius de seguretat. Pujar

Com puc veure els meus expedients administratius?

Des de l'apartat "Els meus expedients" del menú de l'esquerra de la Seu Electrònica podeu fer la consulta dels expedients administratius que s'han iniciat a petició vostra i del seu contingut, alhora que podreu conèixer el seu estat de tramitació en cada moment. Per a fer aquesta consulta, per motius també de seguretat, caldrà que disposeu d'un certificat digital.

Aquest apartat es possarà en marxa en les properes setmanes. Pujar

Tràmits administratius

Com trobar els tràmits per temes?

En l'apartat tràmits del menú de la Seu Electrònica navegació principal, a l'esquerra de la pantalla, podreu veure alguns dels diferents tràmits que es troben disponibles classificats per temes, fent clic a "Veure més" arribareu a una pantalla on trobareu ordenats la totalitat de tràmits disponibles en cada moment en aquest portal electrònic de tràmits. Fent clic a l'apartat "Informació" de la fila corresponent a cada tràmit podreu consultar la fitxa resum del tràmit, amb la informació més destacada, la documentació complementària que requereix la seva presentació, si s'escau, i la normativa que li és d'aplicació. Al costat de l'enllaç "Informació" de cada tràmit, en alguns casos trobareu l'enllaç "Tramitar", que permet accedir directament a iniciar el formulari web corresponent a cada tràmit, totalment per via electrònica. Pujar

Registre electrònic

El Registre Electrònic substitueix el Registre General?

No, el Registre Electrònic és un registre auxiliar del Registre General però únicament habilitat per a la recepció i remissió|tramesa de les sol·licituds, escrits i comunicacions relacionats amb determinats tràmits i procediments. Aquests procediments seran publicats en lloc visible a la pàgina d’inici del Registre Electrònic.

En qualsevol cas, sempre podrà fer ús del Registre General a les oficines de la OIAC per als esmentats tràmits. Pujar

És obligatori utilitzar el Registre Electrònic?

Llevat dels supòsits establerts legalment, no tindrà caràcter forçós la corresponent presentació de sol·licituds per mitjà del Registre Electrònic. La utilització del mateix no implicarà cap tracte discriminatori en la tramitació i resolució dels procediments. Pujar

Quina garantia m’ofereix la presentació de documents en el Registre Electrònic?

El Registre Electrònic emetrà, per mitjans electrònics, un rebut de presentació en el qual consta el número o codi de registre individualitzat, la data i hora de presentació i, en el seu cas, l’òrgan destinatari i el contingut íntegre, o un extracte del mateix, tot això acompanyat de l’empremta digital del Registre esmentat Telemàtic, a tall de firma del document.

A més, el missatge de confirmació, que es configurarà de manera que pugui ser imprès o arxivat informàticament per la persona interessada i garanteixi la identitat del registre, tindrà el valor de justificant o rebut de presentació. Pujar

El Registre Electrònic modifica el còmput general dels terminis?

No, els terminis continuen sent els previstos en la normativa específica de cada procediment. Només seran considerats inhàbils els dies així declarats per a tot el territori nacional i en l’àmbit de la Comunitat Autònoma al calendari anual de dies inhàbils. Pujar

Puc presentar un document en el Registre Electrònic un dia inhàbil?

La presentació de sol·licituds podrà realitzar-se durant les 24 hores de tots els dies de l’any. En cas de coincidir amb un dia inhàbil, l’entrada en el registre en aquests casos serà a les 0 hores del següent dia hàbil.

El Registre Electrònic, per consignar la data i hora que permeti acreditar el moment exacte en la que la comunicació es produeix i que, al seu torn, permeti evitar el rebuig de l’esmenta-la comunicació per la persona remitent o per la persona destinatària, es regirà per la data i hora oficial espanyola. Pujar

Notificació electrònica

Servei de notificació electrònica

Aquest servei permet a la ciutadania, les empreses i les entitats rebre les notificacions procedents de l'Ajuntament dels tràmits que així ho hagi expressat llur consentiment dels procediments administratius disponibles a tramitar electrònicament per l'Ajuntament. Pujar

Tauler d'edictes

Servei de tauler d'edictes

El servei de Tauler d'edictes habilita la publicació i la consulta via mitjans electrònics dels edictes i anuncis de competència local, com d'altres administracions públiques que per disposició legal o reglamentària cal informar públicament. Pujar

Finestreta única

Què és la finestreta única?

L'Ajuntament del Prat de Llobregat es troba adherit al Conveni marc entre l'Administració General de l'Estat i l'Administració de la Generalitat de Catalunya per a la implantació d'un model integrat d'atenció ciutadana en l'àmbit territorial de Catalunya, que té per objectiu implantar una xarxa d'espais comuns d'atenció a la ciutadania que permetin la prestació de serveis integrats d'informació, orientació, atenció i tramitació.

En aquests moments, la col·laboració entre les administracions signants i adherides permet oferir la prestació de serveis de nivell primari, consistents en recepció, registre i remissió de comunicacions del ciutadà des de l'Ajuntament del Prat de Llobregat adreçades a qualsevol departament, organisme o ministeri de l'Estat o de la Generalitat, amb total validesa a efectes de presentació en termini.

En l'àmbit "Procediments generals" de l'apartat "Tràmits municipals" de la Seu Electrònica trobareu un tràmit anomenat "Finestreta única" , que podeu utilitzar per a presentar telemàticament sol·licituds o escrits adreçats a l'Estat o a la Generalitat, sempre i quant els tràmits en qüestió no disposin d'un formulari o model exprés per a presentar aquesta sol·licitud aprovat per aquestes Administracions. Pujar

Dades personals

Quines dades personals es guarden a La Seu Electrònica ?

L'Ajuntament disposa de dos tipus de dades de la ciutadania i de les empreses a les quals dóna servei: dades de personalització i dades de tràmits i gestions. Pujar

Com puc exercir els meus drets en matèria de protecció de dades?

Podeu exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació o oposició en matèria de protecció de dades personals a través de les oficines de la OIAC a plaça de la Vila 1. També ho pot fer de forma telemàtica mitjançant el tràmit. Pujar

Queixes i suggeriments

Com puc fer una queixa o un suggeriment?

Al menú de l'esquerra de la Seu Electrònica trobareu l'opció "Queixes i suggeriments", on podreu accedir al corresponent formulari electrònic mitjançant el qual podreu presentar la vostra queixa o suggeriment, sense que sigui necessari, en aquest cas, que disposeu d'un certificat digital. Pujar

Tràmits destacats