Necessites ajuda?
Contacta’ns!

Seu Electrònica
El Prat de Llobregat

Has de fer tràmits amb l’Ajuntament?

T’ajudem a fer-ho de forma fàcil i sense perdre temps.

IVTM - Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica: Exempció per a persones amb discapacitat (grau igual o superior al 33%)

EN TERMINI

Període de presentació:En qualsevol moment a partir del reconeixement de la discapacitat o de la incapacitat permanent.


Objecte:

El reconeixement de l'exempció del pagament de l'impost per a vehicles de persones amb discapacitat.

Forma d'inici:
A petició de la persona interessada
Qui ho pot sol·licitar:

Els propietaris amb una discapacitat igual o superior al 33%, o bé amb una incapacitat permanent reconeguda en grau de total, absoluta o gran invalidesa, sempre que el vehicle sigui per al seu ús exclusiu.

Aquesta exempció s'aplicarà mentre es mantinguin aquestes circumstàncies, tant als vehicles conduïts per persones amb disminució com als destinats a transportar-les.

L'exempció no resultarà aplicable per a més d'un vehicle simultàniament.

Període de presentació:
En qualsevol moment a partir del reconeixement de la discapacitat o de la incapacitat permanent.
Canal de tramitació:

Telemàticament: Clicant boto TRAMITAR i adjuntar el document de sol·licitud degudament emplenat.

Presencialment:
    - Al Departament de Gestió Tributària (Es recomana sol·licitar cita prèvia on line)
    C.Centre, 26-30, baixos
    Horari: de dilluns a divendres, de 9 a 13.30h
    Tel. 933 790 050 Ext. 5109, altres extensions 5330 i 5348

    - En la Oficina d'Informació i Atenció ciutadana (OIAC) (Es recomana sol·licitar cita prèvia on line)
    Pl. de la Vila, 1
    Horari: de dilluns a divendres de 9 a 13.30 h
    De dilluns a dijous de 16.30h a 19 h
    Des de l'1 de juliol al 31 d'agost: de dilluns a divendres de 9 a 14h
    Tancat les tardes de Dijous Sant i els dies 24 i 31 de desembre
    Tel. 933 790 050

Altres: A través de qualsevol dels mitjans establerts en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

Unitat responsable de la tramitació:
Departament de Gestió Tributària
Òrgan que resol:
El Tinent d'alcalde d'Economia, Governança i Qualitat Democràtica.
Termini màxim de resolució i notificació:
6 mesos com a màxim
Efectes del silenci administratiu:
Desestimatori
Recursos:
Recurs de reposició
Observacions:

El certificat d'invalidesa es pot tramitar a l'oficina de Benestar Social de la Generalitat, situada al c. Centre, 30-41 del nostre municipi. La incapacitat permanent en grau de total, absoluta o gran invalidesa ha de ser declarada, si escau, per l' Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) d'ofici, per sol·licitud d'una entitat col·laboradora o a petició de l'interessat

Les exempcions sol·licitades amb posterioritat a l'acreditament de l'impost, referents a liquidacions que han estat girades i encara no han adquirit fermesa al moment de la sol·licitud, produeixen efectes en el mateix exercici sempre que s'hagin complert els requisits establerts per tenir-ne dret quan s'acredita l'impost. En cas contrari, tindran efecte a partir de l'exercici següent al de la data de la sol·licitud.

Sol·licituds i documentació complementària



Tràmits destacats