Necessites ajuda?
Contacta’ns!

Seu Electrònica
El Prat de Llobregat

Has de fer tràmits amb l’Ajuntament?

T’ajudem a fer-ho de forma fàcil i sense perdre temps.

Taxa per la recollida i gestió de residus comercials

FORA DE TERMINI

Període de presentació:

El període de presentació anirà en funció del tràmit a realitzar:

Alta: La taxa es comença a liquidar en el moment de sol·licitar la llicència d'activitats.

Baixa definitiva: En el moment de sol·licitar la baixa de la llicència d'activitat.

Canvi de titularitat: Després d'haver comunicat aquesta circumstància al departament d'Activitats i que aquest hagi concedit el canvi.

Reduccions: Es pot presentar durant tot l'any però tindrà efecte a partir de l'exercici següent.


Objecte:

El fet imposable d'aquesta taxa és la recollida i gestió, a càrrec dels serveis municipals, dels residus comercials i/o industrials assimilables a municipals, generats per l'activitat pròpia del comerç al detall i a l'engròs, l'hostaleria, els bars, els mercats, les oficines i els serveis, així com dels residus originats a la indústria que tenen la consideració d'assimilables als municipals d'acord amb el que estableix la present Ordenança i la Llei de 15/2003, de 13 de juny.

Els tràmits més habituals són els següents:

Alta
Un cop l'Ajuntament ha concedit la llicència d'activitats, es comunica l'import de la taxa a cada unitat de local, atenent a la superfície ocupada i al tipus d'activitat econòmica. Una vegada produïda la liquidació corresponent a l'alta, la taxa es gestiona a partir del padró de contribuents anual, que es notificarà de forma col·lectiva.

Baixa definitiva
Al cessament de l'activitat, s'ha de fer la petició de baixa de la taxa al Departament de Gestió Tributària i cal adjuntar una còpia de la petició de baixa de la llicència d'activitats i una còpia de la baixa del cens d'activitats (model 036 de l'AEAT o baixa IAE de l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona).

Cal tenir en compte que les quotes es prorratejaran per trimestres naturals, de la manera següent:
- Període voluntari: el contribuent pagarà únicament la part proporcional als trimestres en què s'ha exercit l'activitat, mitjançant autoliquidació de l'import.
- Període executiu: el contribuent pagarà el deute tributari, que inclou la quota principal, els recàrrecs executius, els interessos de demora i les costes. La devolució inclourà únicament la part que correspongui a la quota principal.

Tant en un cas com en l'altre, la devolució de la part proporcional es farà a partir del trimestre següent a la data en què tingui lloc la baixa.

Canvi de titularitat
Quan es traspassi la mateixa activitat, cal comunicar aquesta circumstància al Departament d'Activitats de l'Ajuntament i, fins que aquest no concedeixi el canvi de nom, no es farà efectiva la modificació de la base de dades de la taxa.

Reduccions
Es reduirà l'import de la taxa als establiments que acreditin que una part dels residus es lliuren separadament a un gestor autoritzat per l'Agència de Residus de Catalunya. Els establiments afectats han de sol·licitar-ho a l'Ajuntament i han d'acompanyar la sol·licitud amb la documentació que ho acredita.

Forma d'inici:
A petició de la persona interessada i a instància de l'Ajuntament
Qui ho pot sol·licitar:

Qualsevol persona que utilitzi o ocupi els establiments i locals comercials, sempre que no hagi acreditat que un gestor autoritzat i homologat per l'Ajuntament efectua la recollida i sempre que es beneficiï de la prestació del servei municipal.

Període de presentació:

El període de presentació anirà en funció del tràmit a realitzar:

Alta: La taxa es comença a liquidar en el moment de sol·licitar la llicència d'activitats.

Baixa definitiva: En el moment de sol·licitar la baixa de la llicència d'activitat.

Canvi de titularitat: Després d'haver comunicat aquesta circumstància al departament d'Activitats i que aquest hagi concedit el canvi.

Reduccions: Es pot presentar durant tot l'any però tindrà efecte a partir de l'exercici següent.

Canal de tramitació:

Presencialment:

En horari de matí:
Departament de Gestió Tributària (Es recomana sol·licitar cita prèvia on line)
C.Centre, 26-30, baixos
Horari: de dilluns a divendres, de 9 a 13.30h
Tel. 933 790 050 Ext. 5109, altres extensions 5330 i 5348

En horari de tarda:
Oficina d'Informació i Atenció ciutadana (OIAC) (Es recomana sol·licitar cita prèvia on line)
Pl. de la Vila, 1
Horari: de dilluns a divendres de 9 a 13.30 h
De dilluns a dijous de 16.30h a 19 h
Des de l'1 de juliol al 31 d'agost: de dilluns a divendres de 9 a 14h
Tancat les tardes de Dijous Sant i els dies 24 i 31 de desembre
Tel. 933 790 050


Taxes i impostos associats (pagament):
Ordenança fiscal núm. 24:Taxa per la recollida i gestió de residus comercials.
Unitat responsable de la tramitació:
Departament de Gestió Tributària
Òrgan que resol:
El Tinent d'alcalde d'Economia, Governança i Qualitat Democràtica.
Termini màxim de resolució i notificació:
Departament de Gestió Tributària
Efectes del silenci administratiu:
Desestimatori
Recursos:
Recurs de reposició
Observacions:

Quan es realitzin obres a les vies públiques que tinguin una durada superior als tres mesos i afectin a la prestació del servei que justifica la percepció d'aquesta taxa, els subjectes passius podran sol·licitar a l'Ajuntament una reducció de la quota que serà proporcional al període de temps que duri l'afectació.

Constitueix el període impositiu l'any natural o fracció, reductible per trimestres en primera ocupació o possessió per qualsevol títol i en el cas de finalització de l'activitat, llevat allò que disposa l'art. 8 de l'Ordenança fiscal 24 relatiu a les activitats de temporada.


Tràmits destacats