-
NOTA INFORMATIVA EN RELACIÓ A LA ACCESSIBILITAT:
Les sol·licituds de llicències, autoritzacions, els comunicats d'obres i altres tràmits administratius assimilables que es presentin a partir del dia 01/09/2024, hauran de complir amb les condicions indicades al Decret 209/2023, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Codi d'accessibilitat de Catalunya.
Per facilitar-ne el compliment, des de l' Ajuntament del Prat de Llobregat, s'han redactat els següents documents on s'expliquen els conceptes bàsics d'accessibilitat y es donen pautes per identificar quins paràmetres s'han de complir.
Document de suport als establiments per al compliment de les condicions d'accesibilitat
Document de suport per a emplenar la fitxa de condicions d'accesibilitat
En relació a les activitats que desitgin disposar de vetllador en via pública, i en virtut de l'apartat 5 de la secció A de l'annex 3d del Decret 209/2023, per determinar les condicions exigibles a l'establiment s'ha de considerar la suma de places corresponents a l'ocupació interior i a les terrasses o terrasses cobertes computables. Pel cas de terrasses o terrasses cobertes a la via pública, d'acord amb la periodicitat de les concessions que atorga l'Ajuntament del Prat, es recomana, pel cas de que es pretengui disposar d'una terrassa superior a 16 places, sol·licitar una informe de viabilitat de terrassa accedint al següent tràmit Autorització d'ocupació temporal de la via pública amb la instal·lació d'una terrassa, per tal de que el tècnic projectista disposi amb caràcter previ d'aquesta informació per dotar a l'establiment dels elements exigibles en matèria d'accessibilitat.
Es recorda l'exigència d'acord amb l'article 122 del Decret 209/2023 de disposar, en els establiments d'ús públic que s'indiquen en l'annex 6a, d'una fitxa d'accessibilitat en què s'especifiquin les mesures d'accessibilitat física, sensorial i cognitiva que han de complir.
-
Sol·licitud de la llicència municipal per a l'exercici d'un o diversos espectacles públics o activitats recreatives en establiments oberts al públic, d'acord amb la Llei 11/2009 de 6 de juliol de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives.
-
A petició de la persona interessada
-
Estan subjectes a llicència municipal els establiments i les activitats que tot seguit es relacionen:
A) Espectacles públics:1. Espectacles teatrals, amb un aforament superior a 150 persones.
2. Espectacles d'audició, amb un aforament superior a 150 persones.
3. Espectacles musicals, amb un aforament superior a 150 persones.
4. Els establiments no permanents desmuntables on se celebrin espectacles públics o activitats recreatives que tinguin un aforament autoritzat mínim de 150 persones en espai tancat o 1000 persones en espai obert i en tot cas, els que acullin espectacles de circ, requereixen llicència municipal d'establiment obert al públic no permanent i desmuntable.
5. Altres espectacles singulars que per les seves característiques i naturalesa no es trobin definits i recollits específicament en aquesta Ordenança i se celebrin davant de públic en establiments o espais oberts al públic, amb un aforament superior a 150 persones en espais tancats o superior a 1000 persones en espais oberts.
6. Manifestacions festives de caràcter cultural i tradicional incloses dins l'àmbit d'aplicació del Decret 112/2010 (representacions musicals, balls, exhibicions cavalcades, desfilades, etc) amb un aforament superior a 150 persones en espais tancats o superior a 1000 persones en espais oberts.
7. Espectacles de circ.
B) Activitats recreatives:
- 1. Activitats musicals, que es classifiquen en:
1.1. Bars musicals amb una superfície construïda superior a 500 m2 o amb un aforament superior a 500 persones.
1.2. Discoteques amb una superfície construïda superior a 500 m2 o amb un aforament superior a 500 persones.
1.3. Sales de ball amb una superfície construïda superior a 500 m2 o amb un aforament superior a 500 persones.
1.4. Restaurants musicals amb una superfície construïda superior a 500 m2 o amb un aforament superior a 500 persones.
1.5. Sales de festes amb espectacle, incloses les d'infància i joventut amb una superfície construïda superior a 500 m2 o amb un aforament superior a 500 persones.
1.6. Sales de concert amb una superfície construïda superior a 500 m2 o amb un aforament superior a 500 persones.
1.7. Discoteques de joventut amb una superfície construïda superior a 500 m2 o amb un aforament superior a 500 persones.
1.8. Establiments de règim especial.
1.9. Karaokes, cafès teatre i cafès concert amb una superfície construïda superior a 500 m2 o amb un aforament superior a 500 persones.
- 2. Activitats de naturalesa sexual, que es classifiquen en:
- 2.1 Locals amb servei de bar, amb ambientació musical.
- 2.2. Locals que ofereixen actuacions i espectacles eròtics.
-
Tot l'any
-
Telemàticament: Clicant botó TRAMITAR i adjuntant el document de sol·licitud degudament emplenat.
-
L'autoliquidació de taxes s'haurà de tramitar al departament de Gestió Tributària en el c. Centre, núm. 26-30, planta baixa, tel.: 93.379.00.50, i prèviament a la presentació de la sol·licitud en el registre d'entrada de l'OIAC.
Es podrà procedir al pagament, mitjançant ingrés en compte de l'Ajuntament o per codi de barres.
-
Ajuntament
Àrea d'Urbanisme. Secció Intervenció d'activitats i serveis.
-
Junta de Govern Local
-
PER ACTIVITATS DE CARÀCTER ORDINARI:
Amb caràcter general, la resolució sobre l'atorgament o la denegació de la llicència d'espectacles i activitats recreatives municipal es dictarà en el termini màxim de sis mesos a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud en el Registre General de l'Ajuntament. La no resolució i la notificació en el termini de sis mesos permet a la persona sol·licitant entendre desestimada la seva sol·licitud.
Els terminis restaran interromputs en el cas que es demani esmena o millora de la documentació i en la resta de supòsits que preveu l'article 68 de la LPAC.
PER ACTIVITATS DE CARÀCTER EXTRAORDINARI:
Amb caràcter general, la resolució sobre l'atorgament o la denegació de la llicència ambiental municipal es dictarà en el termini màxim de un mes a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud en el Registre General de l'Ajuntament. La no resolució i la notificació en el termini d'un mes permet a la persona sol·licitant entendre desestimada la seva sol·licitud.
Els terminis restaran interromputs en el cas que es demani esmena o millora de la documentació i en la resta de supòsits que preveu l'article 68 de la LPAC.
PER A ACTIVITATS NO PERMANENTS DESMUNTABLES
Amb caràcter general, la resolució sobre l'atorgament o la denegació de la llicència ambiental municipal es dictarà en el termini màxim de tres meses a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud en el Registre General de l'Ajuntament. La no resolució i la notificació en el termini de tres meses permet a la persona sol·licitant entendre desestimada la seva sol·licitud.
Els terminis restaran interromputs en el cas que es demani esmena o millora de la documentació i en la resta de supòsits que preveu l'article 68 de la LPAC.
-
Si no hi ha resolució expressa dins del termini establert, la llicència s'entén denegada per silenci administratiu negatiu.
-
Els ordinaris del procedimiento administratiu.
-
Si l'activitat requereix la instal·lació de qualsevol RÈTOL INFORMATIU, s'haurà de sol·licitar el corresponent permís municipal al departament d'obres i el rètol haurà de seguir els paràmetres fitxats en l'Ordenança de Publicitat Estàtica aprovada per l'Ajuntament el dia 6 de febrer de 2002, així com complir els articles 32.3 de la Llei 1/1998 de 7 de gener de política lingüística.
Queda expressament prohibida la instal·lació de rètols bandera, excepte que facin referència a Hotels, aparcaments, farmàcies o caixers d'entitats de crèdit. Si l'establiment ja disposa de la instal·lació del rètol bandera, aquest haurà de ser retirat.