Necessites ajuda?
Contacta’ns!

Seu Electrònica
El Prat de Llobregat

Has de fer tràmits amb l’Ajuntament?

T’ajudem a fer-ho de forma fàcil i sense perdre temps.

Informe d'arrelament social

EN TERMINI

Període de presentació:Tot l'any


Objecte:

Sol·licitud d'informe d'esforç d'integració social (Inf I) necessari per al tràmit d'Autorització de residencia temporal per circumstàncies excepcionals (arrelament social) quan la persona sol·licitant no té vincles familiars (cònjuge o parella de fet registrada, ascendents o descendents en primer grau i línia directa) amb altres estrangers residents. Si té aquests vincles familiars no necessita l'informe d'arrelament per fer el tràmit de residència.
Hi ha dues modalitats d'informe d'arrelament social: l'ordinari amb contracte de treball i l'informe amb recomanació d'exempció de contracte de treball.
Les sol·licituds es presenten a l'Ajuntament, que emet una proposta d'informe que adreça a la Direcció General d'Immigració de la Generalitat de Catalunya. Aquest és l'organisme encarregat d'emetre finalment l'informe d'arrelament social.
L'informe caduca als 3 mesos.

Forma d'inici:
A petició de la persona interessada
Qui ho pot sol·licitar:

El sol·licitant de l'Informe d'esforç d'integració social (Inf I) és la persona estrangera que no és ciutadana d'un estat de la Unió Europea, ni de l'Espai Econòmic Europeu o Suïssa, ni familiar de ciutadans d'aquests països, major d'edat (o major de 16 anys amb autorització del representant legal) i empadronada al Prat de Llobregat.

Període de presentació:
Tot l'any
Canal de tramitació:

Telemàticament: Clicant botó TRAMITAR i adjuntant el document de sol·licitud degudament emplenat.

Presencialment: (Es recomana sol·licitar cita prèvia on line)
A l'Oficina d'Informació i Atenció ciutadana (OIAC)
Pl. de la Vila, 1
Horari: de dilluns a divendres de 9 a 13.30 h
De dilluns a dijous de 16.30h a 19 h
Des de l'1 de juliol al 31 d'agost: de dilluns a divendres de 9 a 14h
Tancat les tardes de Dijous Sant i els dies 24 i 31 de desembre
Tel. 933 790 050

Altres: A través de qualsevol dels mitjans establerts en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

Taxes i impostos associats (pagament):
servei gratuït.
Unitat responsable de la tramitació:
Ciutadania
Òrgan que resol:
Departament de Benestar Social i Família
Direcció General per a la Immigració del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya
c. de Calàbria, 147
08015 Barcelona
Tel. 012
Termini màxim de resolució i notificació:

El temps per elaborar la proposta per part de l'Ajuntament és, com a màxim, de 30 dies hàbils comptadors des de la presentació de la sol·licitud. Un cop feta la proposta l'Ajuntament l'envia, conjuntament amb la sol·licitud de l'informe, a la Direcció General per a la Immigració de la Generalitat que l'ha de resoldre en 30 dies hàbils a partir del moment de l'entrada de la sol·licitud de l'informe al registre de la Generalitat.
Les persones que hagin emplenat el camp de telèfon mòbil del formulari de sol·licitud d'informe rebran un missatge de text SMS quan tinguin l'informe emès on s'indicarà l'Oficina de Benestar Social i Família on han d'anar a recollir-lo personalment durant un termini concret. Si passat el termini no el recullen es farà la notificació a l'adreça postal que consti a l'expedient. També rebran la notificació per correu postal les persones que no hagin facilitat el telèfon mòbil al formulari de sol·licitud.

Observacions:

Més informació sobre l'autorització de residència temporal per circumstàncies excepcionals (arrelament social):cliqueu aquí

Tràmits destacats