Necessites ajuda?
Contacta’ns!

Seu Electrònica
El Prat de Llobregat

Has de fer tràmits amb l’Ajuntament?

T’ajudem a fer-ho de forma fàcil i sense perdre temps.

Informe d'adequació de l'habitatge

EN TERMINI

Període de presentació:En qualsevol moment


Objecte:
L' informe d'adequació de l'habitatge s'ha de sol·licitar perquè les persones immigrades puguin :
- reagrupar la seva família.
- renovar la residència per reagrupament familiar en cas de canvi de domicili.
Forma d'inici:
A petició de la persona interessada
Qui ho pot sol·licitar:
Persona estrangera no comunitària, major d'edat i amb autorització de residència renovada o en procés de renovació.
Període de presentació:
En qualsevol moment
Canal de tramitació:

Telemàticament: Clicant botó TRAMITAR i adjuntant el document de sol·licitud degudament emplenat.

Presencialment: (Es recomana sol·licitar cita prèvia on line)
A l'Oficina d'Informació i Atenció ciutadana (OIAC)
Pl. de la Vila, 1
Horari: de dilluns a divendres de 9 a 13.30 h
De dilluns a dijous de 16.30h a 19 h
Des de l'1 de juliol al 31 d'agost: de dilluns a divendres de 9 a 14h
Tancat les tardes de Dijous Sant i els dies 24 i 31 de desembre
Tel. 933 790 050

Altres: A través de qualsevol dels mitjans establerts en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

Taxes i impostos associats (pagament):
Ajuntament del Prat de Llobregat: servei gratuït.

Generalitat de Catalunya:
Abans de sol·licitar l'informe caldrà fer el pagament d'una taxa de 38,22 euros.
Per a realitzar el pagament se ha d'accedir a la web del Departament de Drets Socials i seguir les instruccions de pagament indicades.

Hi ha les següents opcions per al pagament de la taxa:
- En línia amb targeta de crèdit/dèbit.
- Carta de pagament: que cal imprimir i anar a un caixer automàtic de La Caixa y pagar allà amb targeta de crèdit/dèbit (o, si se'n disposa, amb una llibreta o compte corrent d'aquesta entitat).


El Departament de Drets Socials disposa d'una Oficina d'Afers socials i Famílies en el Prat de Llobregat, carrer Centre 39-41, Telèfon 933 709 821.
Unitat responsable de la tramitació:
Servei d’Assessoria Jurídica
Àrea d’Urbanisme i Habitatge
Òrgan que resol:
Departament de Benestar Social i Família
Direcció General per a la Immigració del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya
c. de Calàbria, 147
08015 Barcelona
Tel. 012
Termini màxim de resolució i notificació:

El termini màxim per emetre i notificar l'informe és de 30 dies hàbils comptats des de la data en que la sol·licitud hagi tingut entrada en el registre de la Direcció General per a la Immigració i un cop que l'Ajuntament ha elaborat el document de proposta municipal.
Les persones que hagin emplenat el camp de telèfon mòbil de la sol·licitud d'informe d'estrangeria rebran un missatge de text SMS quan tinguin l'informe emès amb la indicació de l'Oficina de Benestar Social i Família on han d'anar a recollir-lo. Si no el passen a recollir es farà la notificació a l'adreça postal que consti a l'expedient. També el rebran per correu postal, les persones que no hagin informat el telèfon mòbil.

Recursos:

Si l'informe no és favorable no es pot presentar recurs. La persona interessada podrà impugnar la resolució administrativa que resolgui el reagrupament familiar davant l'oficina d'estrangeria corresponent.

Tràmits destacats