Període de presentació:Tot l'any
El Servei Públic de Consum és una prestació municipal que gestiona les reclamacions, per mitjà de la mediació de consum, i tramita denúncies i queixes segons la normativa vigent i les competències municipals en matèria de consum.
Qualsevol persona, física o jurídica, que, com a destinatària final, adquireix béns o utilitza serveis per al seu consum o ús particular, sempre que el proveïdor/a tingui caràcter empresarial o professional. També poden sol·licitar la mediació de consum les microempreses, sempre que sigui de serveis bàsics i/o de tracte continuat.Les microempreses han d'adjuntar la declaració responsable de microempresa. (model al final del tràmit)Aquest servei té competència i pot intervenir en conflictes de consum quan la persona consumidora o l'empresa tenen domicili a la nostra ciutat.
El termini màxim de resolució dependrà del tipus de queixa,reclamació o denúncia.Si es tracta d'un procediment de mediació, té una durada màxima de 3 mesos comptats des que es notifica l'acord d'inici.
Glossari de definicions:Reclamacions: És un escrit formal en el qual de l'exposició dels fets es desprèn que la persona consumidora pretén la reparació d'un dany, el rescabalament d'una quantitat, l'anul·lació d'un contracte o el compliment d'algun pacte.Denúncia: És la comunicació a l'Administració d'un fet que pot constituir una infracció administrativa en matèria de consum i disciplina de mercat. La finalitat és defensar els interessos generals i corregir les possibles irregularitats que prèviament s'han constatat.Queixa: És una petició de la persona consumidora a l'Administració per tal de millorar la qualitat dels béns i serveis que s'ofereixen al mercat i que no constitueix infracció administrativa.Microempresa: És una empresa que ocupa a menys de 10 persones i el seu volum de negoci anual o balanç no supera els 2 milions d'euros.