Període de presentació:
Tot l'any.La comunicació ha de formalitzar-se en el termini màxim d'un mes des que s'ha produït la transmissió.
Les sol·licituds de llicències, autoritzacions, els comunicats d'obres i altres tràmits administratius assimilables que es presentin a partir del dia 01/09/2024, hauran de complir amb les condicions indicades al Decret 209/2023, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Codi d'accessibilitat de Catalunya.Per facilitar-ne el compliment, des de l' Ajuntament del Prat de Llobregat, s'han redactat els següents documents on s'expliquen els conceptes bàsics d'accessibilitat y es donen pautes per identificar quins paràmetres s'han de complir.Document de suport als establiments per al compliment de les condicions d'accesibilitatDocument de suport per a emplenar la fitxa de condicions d'accesibilitatEn relació a les activitats que desitgin disposar de vetllador en via pública, i en virtut de l'apartat 5 de la secció A de l'annex 3d del Decret 209/2023, per determinar les condicions exigibles a l'establiment s'ha de considerar la suma de places corresponents a l'ocupació interior i a les terrasses o terrasses cobertes computables. Pel cas de terrasses o terrasses cobertes a la via pública, d'acord amb la periodicitat de les concessions que atorga l'Ajuntament del Prat, es recomana, pel cas de que es pretengui disposar d'una terrassa superior a 16 places, sol·licitar una informe de viabilitat de terrassa accedint al següent tràmit Autorització d'ocupació temporal de la via pública amb la instal·lació d'una terrassa, per tal de que el tècnic projectista disposi amb caràcter previ d'aquesta informació per dotar a l'establiment dels elements exigibles en matèria d'accessibilitat.Es recorda l'exigència d'acord amb l'article 122 del Decret 209/2023 de disposar, en els establiments d'ús públic que s'indiquen en l'annex 6a, d'una fitxa d'accessibilitat en què s'especifiquin les mesures d'accessibilitat física, sensorial i cognitiva que han de complir.
L' autoliquidació de taxes s'haurà de tramitar en el departament de Gestió Tributaria, c. Centre, núm. 26-30, planta baixa, tel. 933 790 050, i prèviament a la presentació de la sol·licitud al Registre d'Entrada de la OIAC.Es podrà procedir al pagament, mitjançant ingrés en compte de l'Ajuntament o per codi de barres.
Un cop efectuada aquesta comunicació, l'Ajuntament actualitzarà les dades en el Registre municipal corresponent.
Requisits previs:1. El titular transmitent ha de disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia vigent.2. Haver fet el pagament de la taxa associada a aquest tràmit.Altres:No es podrà transmetre la llicència o comunicació prèvia, quan el nombre de les que es poden atorgar o presentar sigui limitat o que s'hagin concedit o rebut, comprovat i controlat tenint en compte les característiques particulars dels subjectes autoritzats inicialment.En el cas que el transmitent no pugui o no vulgui formalitzar la comunicació a l'Ajuntament, serà suficient que l'adquirent acompanyi la documentació acreditativa del negoci jurídic que ha vehiculat la transmissió de la titularitat del negoci, de la llicència o de la comunicació prèvia.Una vegada produïda la transmissió, les responsabilitats i les obligacions de l'antic titular derivades de la llicència o de la comunicació prèvia són assumides pel nou titular. En defecte de comunicació, els subjectes que intervenen en la transmissió són responsables solidaris de la responsabilitat que es pugui derivar de l'activitat subjecte a llicència o comunicació prèvia.Si la activitat requereix la instal·lació de qualsevol RÈTOL INFORMATIU, s'haurà de sol·licitar el corresponent permís municipal al Departament d'Obres i el rètol haurà de seguir els paràmetres fitxats en la Ordenança de Publicitat Estàtica aprovada per l'Ajuntament el dia 6 de febrer de 2002, així com complir els articles 32.3 de la Llei 1/1998 de 7 de gener de política lingüística.Està expressament prohibida la instal·lació de rètols bandera, excepte aquells que facin referència a hotels, aparcaments, farmàcies o caixers d'entitats de crèdit. Si l'establiment ja disposa de la instal·lació del rètol bandera, aquest haurà de ser retirat.