-
NOTA INFORMATIVA EN RELACIÓ A LA ACCESSIBILITAT:
Les sol·licituds de llicències, autoritzacions, els comunicats d'obres i altres tràmits administratius assimilables que es presentin a partir del dia 01/09/2024, hauran de complir amb les condicions indicades al Decret 209/2023, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Codi d'accessibilitat de Catalunya.
Per facilitar-ne el compliment, des de l' Ajuntament del Prat de Llobregat, s'han redactat els següents documents on s'expliquen els conceptes bàsics d'accessibilitat y es donen pautes per identificar quins paràmetres s'han de complir.
Document de suport als establiments per al compliment de les condicions d'accesibilitat
Document de suport per a emplenar la fitxa de condicions d'accesibilitat
En relació a les activitats que desitgin disposar de vetllador en via pública, i en virtut de l'apartat 5 de la secció A de l'annex 3d del Decret 209/2023, per determinar les condicions exigibles a l'establiment s'ha de considerar la suma de places corresponents a l'ocupació interior i a les terrasses o terrasses cobertes computables. Pel cas de terrasses o terrasses cobertes a la via pública, d'acord amb la periodicitat de les concessions que atorga l'Ajuntament del Prat, es recomana, pel cas de que es pretengui disposar d'una terrassa superior a 16 places, sol·licitar una informe de viabilitat de terrassa accedint al següent tràmit Autorització d'ocupació temporal de la via pública amb la instal·lació d'una terrassa, per tal de que el tècnic projectista disposi amb caràcter previ d'aquesta informació per dotar a l'establiment dels elements exigibles en matèria d'accessibilitat.
Es recorda l'exigència d'acord amb l'article 122 del Decret 209/2023 de disposar, en els establiments d'ús públic que s'indiquen en l'annex 6a, d'una fitxa d'accessibilitat en què s'especifiquin les mesures d'accessibilitat física, sensorial i cognitiva que han de complir.
-
Estan sotmeses al règim de llicència ambiental municipal les activitats ubicades en un mateix centre o establiment i que pertanyen a la mateixa persona o empresa titulars, que es relacionen als annexos II i IV de la Llei 20/2009, de prevenció i control ambiental de les activitats (LPCAA), tant per ser implantades com per a tota modificació substancial que s'hi pretengui realitzar un cop autoritzades.
Aquestes activitats se subdivideixen en:
1) Activitats sotmeses a una llicència ambiental amb declaració d'impacte ambiental. Aquestes activitats són les que en l'epígraf corresponent a l'annex II de la LPCAA es determina específicament la necessitat d'aquest procés (Codis 11.1 i 11.2).
2) Activitats sotmeses a una llicència ambiental i a un procés de decisió prèvia sobre la necessitat de declaració d'impacte ambiental: aquestes activitats són les que es troben en algun d'aquests supòsits:
En l'epígraf corresponent a l'annex II de la LPCAA es determina específicament la necessitat d'aquest procés. (Codi 7.9. sempre que a la instal·lació es donin, d'una manera simultània, les circumstàncies següents:
- a) que estigui situada fora de polígons industrials.
- b) que estigui situada a menys de 500 m d'una zona residencial.
- c) que ocupi una superfície d'almenys 1 hectàrea).
Estan ubicades en espais naturals de protecció especial (PEIN, Xarxa Natura, zones humides r, altres).
3) Activitats sotmeses a una llicència ambiental sense necessitat de sotmetre's a cap procés d'avaluació d'impacte ambiental.
També està subjecta a llicència ambiental la modificació substancial de qualsevol activitat de l'annex II de la LPCAA, amb els mateixos procediments, documentació i requisits que els establerts per al seu atorgament.
-
A petició de la persona interessada
-
La persona jurídica que vulgui exercir una de les activitats incloses a l'annex II i IV de la llei 20/2009, o normativa que la modifiqui, tant per a ésser implantades com per a tot canvi substancial que s'hi pretengui introduir un cop autoritzades.
-
Tot l'any
-
Telemàticament: Clicant botó TRAMITAR i adjuntant el document de sol·licitud degudament emplenat.
-
La autoliquidació de taxes s'haurà de tramitar en el departament de Gestió Tributaria, c. Centre, núm. 26-30, planta baixa, tel. 933 790 050, i prèviament a la presentació de la sol·licitud al Registre d'Entrada de la OIAC.
Es podrà procedir al pagament, mitjançant ingrés en compte de l'Ajuntament o per codi de barres.
-
Ajuntament
Àrea d'Urbanisme. Secció Intervenció d'activitats i serveis.
-
Junta de Govern Local
-
La resolució es dicta i es notifica en un termini màxim de sis mesos a comptar de la data de presentació de la sol·licitud.
-
La no resolució i notificació en el termini de sis mesos, comporta la desestimació de la sol·licitud de llicència i permet a l'interessat interposar el recurs administratiu o el contenciós administratiu que sigui procedent.
-
Els ordinaris del procediment administratiu.
-
Requisits previs:
1. Haver realitzat el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit.
2. Opcionalment, l'interessat pot adreçar-se a l'Ajuntament per:
- a) Rebre informació sobre els requisits que ha de complir la sol·licitud i obtenir els formularis a complimentar.
- b) Sol·licitar informe urbanístic respecte de la compatibilitat de l'activitat prevista amb el planejament urbanístic.
3. Si l'activitat o instal·lació es troba sotmesa a un procés de consulta prèvia sobre la necessitat de declaració d'impacte ambiental, d'acord amb la LPCAA, l'interessat adreçarà la consulta prèvia a l'OGAU del territori on ha previst d'emplaçar l'activitat.
En cas que la Ponència Ambiental de la Generalitat determini que cal sotmetre l'activitat projectada a avaluació d'impacte ambiental, se seguirà el procediment previst per la llicència ambiental, amb especificitats i la Ponència formularà la declaració d'impacte ambiental.
4. Quan per a la implantació de l'activitat sigui necessari efectuar obres subjectes a llicència, el peticionari de la llicència ambiental pot sol·licitar la preceptiva llicència d'obres de forma simultània amb aquesta llicència, o bé esperar que li sigui atorgada o denegada la llicència ambiental, i després demanar la d'obres.
Altres:Si la activitat requereix la instal·lació de qualsevol RÈTOL INFORMATIU, es tindrà que sol·licitar el corresponent permís municipal al Departament d'Obres i el rètol haurà que seguir els paràmetres fitxat en la Ordenança de Publicitat Estàtica aprovada per l'Ajuntament el dia 6 de febrer de 2002, així com complir els articles 32.3 de la Llei 1/1998 de 7 de gener de política lingüística.
Està expressament prohibida la instal·lació de rètols bandera, excepte aquells que facin referència a hotels, aparcaments, farmàcies o caixers d'entitats de crèdit. Si l'establiment ja disposa de la instal·lació del rètol bandera, aquest haurà de ser retirat.